Victimes d’une logique d’exclusion qui conduit inévitablement à des inégalités d’accès à la prévention, les malades mentaux, les personnes handicapées mentales, refoulés aux marges de la cité, auraient pu être les derniers à bénéficier d’une attention spécifique. Toutes les conditions étaient en effet réunies pour que les institutions spécialis&e (… ) La suite »
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Classification française des troubles mentaux de l'enfant et de l'adolescent
Cette troisième édition comprend la Classification française des troubles mentaux de l'enfant et de l'adolescent et le chapitre V "Troubles mentaux et du comportement" de la Classification Internationale des Maladies.
La première classification, élaborée par un groupe de travail sous la direction du Professeur MISES, est bi-axiale. L'axe 1 comprend les catégories cliniques de base, l'axe 2 est consacré aux fa (… ) La suite »
HIV and Learning disability
The aim of this book is to provide essential reference material for people working in the fiels of HIV and learning disability. For this reason it has a clear practise bias, drawing on the experience of successful services and practitioners already working in the fiels in innovative ways. Best practice does not exist in a vacuum however, therfore some chapters include analyses of relevant management and organisation issues. By provinding an assessment of competence in responding to HIV in lea (… ) La suite »
Aids & People with Severe Mental Illness - A handbook for mental health professionals
While HIV spreads among people with severe mental illness for the same reasons it does in the general population, there are specific ways in which mental illness is associated with elevated HIV risk. Every mental health institution or program has to deal with the consequences of increased HIV rates, but until now there has been no single book that could tell them how to do so. AIDS and People with Severe Mental Illness covers the entire range of information essential for those who whork with (… ) La suite »